බොහෝ කලකට පසු කාලයක් ගෙන කවි පොතක් කියවීමි.
මේ පොතෙහි ඇති කවි තිස්පහ එක හුස්මට කියවිය නොහැක. ඒ කවි එකකට එකක් වෙනස් ය. අනුභූතීන් ලඟින් යනවිට ආකෘතීන් විරසක වී ඇත. එකම ආකෘතියේ කවි දෙකක අනුභූතීන් පරස්පර ය. එහෙයින්ම මේ කවි එකකට එකක් හුදකලා ඒවා ය. වෙන වෙනම රසවිඳීමට බලකරන කවි ය.
මේ පොත පුරාවට ළහිරු තමන්ගේ කවි යැයි වෙනම කවි ආරක් ගොඩ නැඟීමට උත්සාහ නොදර යි. ඒ වෙනුවට තම හැඟීම විවිධ ආකෘතීන් ඔස්සේ ගලා යෑමට ඉඩ හරියි. ඒ නිසාම 'කවුළු ඇස පාමුල' කියවීම අහසක් දෙස බලා සිටිනවාක් මෙන් සංවේදනා උපදවයි. දිය ඇල්ලක් දෙස බලා සිටින්නාක් මෙන් ආශ්වාදය උපදව යි.
ඒ කවි කියවන විටෙක සේකර ව සිහිවෙයි. තවත් විටෙක කුමාරගම සිහිවෙයි. බන්දුජීව ද වෙඩිවර්ධන ද සිහිවෙයි. නමුත් ඒ තුලම Lahiru Kithalagama තම සෙවනැල්ල ද පතුරයි. තනිවූ කම්කරු ගැහැණියකගේ සිට සිය හදිසිකාර පෙම්වතාගේ දුරකතන ශෘංගාරයෙන් සැලී යන පෙම්වතියක දකවාත් මිදුනු හදකට සම කෙරුණු කළු ගලක සිට මිනිසුන්ගේ දුකට නායගිය ගිරිහිසක් දක්වාත් වූ මහා පරාසයක අනුභූතීන් විහිදුවමින්.
තමා ධාරණා කොටගත් සියළු කවි කම් පත අට එකට පෙරා ගෙනෙන ගමන්ම ඇතැම් තැනකදී අත්හදා බැලීම් කරන්නට ද ළහිරු අමතක නොකර යි. ඇතැම් තැනක දී අසාර්ථක වුව ද දහඅටවන කවියේ දී මෙන් අපව උස්සා පොළොවේ ගසන්නට ද ඒ අත්හදා බැලීම් වලට හැකි වෙයි.
“ ඉංග්රීසි මඟුලවල් මට නොඑවන්න
තේරෙන සිංහලෙන් කියන්න”
අවසානයට සැර කලේ මං මෙහෙම
තේරෙන සිංහලෙන් කියන්න”
අවසානයට සැර කලේ මං මෙහෙම
“සිංහලෙන් එව්වම වේදනාව වැඩියි නේ”
ඇය ලියා තිබුණා එහෙම
ඇය ලියා තිබුණා එහෙම
කවුළු ඇස පාමුල. පොතෙහි ඇති අනෙක් කවි හා සසඳද්දී කුරුව යන කවි තුන හතරකින් යුතු වුවද අදහාගත නොහෙන තරම් වපසරියක ජීවිතය. මනුස්සකම් හා මනුස්ස සම්බන්ධකම් අනුභූතිකොටගෙන බසෙහි බොහෝ රසතැන් හකුළුවාගෙන විවිධාංගීකරණය වූ ආකෘතීන්ගෙන් ඉදිරිපත්ව ඇති කවි පොතකි.
එහෙයින් ම ඔබට ඉවසිල්ල මඳ නම් මඟ හැරී යා හැකි සිතිවිලි කැටයම් රැසකි.
එහෙයින් ම ඔබට ඉවසිල්ල මඳ නම් මඟ හැරී යා හැකි සිතිවිලි කැටයම් රැසකි.
කවුළු ඇස පාමුල - ළහිරු කිතලගම - සන්ථව ප්රකාශන
No comments:
Post a Comment