සමිත බණ්ඩාර අටුවබැන්දෑල බොහෝ දෙනෙකු දන්නේ කවියෙකු ලෙසිනි.
සමිත කවි වලට අමතරව කෙටි කතා ද ලීවේ ය. මේ තරම් කවියට හා කෙටිකතාවට හිමිකරුවන් නොසිටි අතීතයේ. මීට හත්වසකට පමණ පෙර. වත්පොතෙහි.
පසුව ඔහු සුලභව දැකීම දුලබ කාරණයක් විය. වත්පොතෙහි ම.
ඒ Samitha දැන් කෙටිකතා දහයක් රැගෙන පැමිණ ඇත. පිටු හැටතුනක ලියැවුණ. 4 වන ජයසිංහ නමින්.
4 වන ජයසිංහට ඇතුලත් කෙටි කතා බොහෙමයක් කතාන්තර නොවන්නේ ය. එක් සිද්ධියක් හෝ එක ලඟ වූ සිද්ධි කිහිපයක සමීප රූපයක් වන්නේ ය.
ඔහු සමීප රූපය දක්වන්නේ අවර්ණ කාචයකිනි. කුඩා ප්රිස්ම එක්වී තැණුනු.
ඒ ප්රිස්ම කුඩා නමුත් ප්රබල රූපක ලෙස පිටු පුරා දේදුණු මවයි. ඒ සිද්ධිවලට මුහුණදෙන මිනිසුන්ගේ ජීවිත විභේදනය කරමින්.
මා මේ පොතට කැමති ඒ නිසා ය. ඒ කෙටි කතා වලට ආශක්ත වන්නේ ඒ නිසා ය. ඒ රූපක වලට අප කැමති අර්ථ දෙමින් යළි යළිත් ජීවිතය විඳිත හැකි නිසා ය.
නොකියවූ ඇත්තෙක් වෙත්නම් උනන්දුව වඩනු වස් උපුටාගැනීම් කිහිපයක් පහත දක්වමි.
'එක දවසක් උදේ පාන්දරම මම වමනේ කළා. ගේ ඉස්සරහා හිටගෙන උන්නු රෝස ගහ මගේ වමනේ වලින් හොඳටම නෑවුණා. මල් පෙති වලින් වමනේ බේරුණා'
' රෑ තිස්සෙම ලුණු වතුර නාලා, මහ මුහුදෙන් ගොඩට ආපු ඉර, නැගෙනහිර අහසට වෙලා නැගෙනහිර අහසට වෙලා වළාකුළු තුවායෙන් මුහුණ පිහාගන්නවා.
ඒ ඉර බටහිර අහසින් මතු වුණත් අපේ සම්බන්ධෙට අපේ ගෙදරින් කැමතිවෙන්නෙ නෑ මහතුන්'
ඒ ඉර බටහිර අහසින් මතු වුණත් අපේ සම්බන්ධෙට අපේ ගෙදරින් කැමතිවෙන්නෙ නෑ මහතුන්'
' පොල්ගෙඩි අකුරු ඇස් ලොකු කරගෙන උන්නා. ඇස් පිල්ලම් නොගහාම. හරියට චන්ද ප්රතිපල කියන්ට යද්දි වගේ'
' අඳුරන් නැති රටක අඳුරන් නැති මිනිස්සු පොදියක් එක්ක අඳුරන් නැති පාටක් එක්ක අඳුරන් නැති ඉරක් එක්ක අඳුරන් නැති හඳක් යට අඳුරන් නැති ගෙයක් ඇතුලෙ අඳුරන් නැති බඩුත් එක්ක ඉන්න ගියාම ....'
මේ කෙටිකතා දහයම අඩු වැඩි වශයෙන් ඛේදය ශෝකය ගැබ්කොටගත් ඒවා ය. ඒ දිවියේ ඛේදය ය. පැවැත්මේ ශෝකය ය.
එහෙත් සමිත ඒ ශෝකය ඕලාරිකව වැලපුමක් කොට පාඨකයා ගේ හැඟීම් පෙලන්නේ නැත. ඒ වෙනුවට ඒ ශෝකය වචන හා රූපක වදුලක මංමුලාකොට දමයි. විටෙක හාසය ද මුහුකරයි.
පාඨකයාට සිය භාෂාමය විජ්ජාව රස විඳීමට සලසයි. කැමැත්තෙක් ඇත්නම් මංමුලාවෙන් මිදී තමාවම සොයන්නට ඉඩ හසර පාද යි.
පාඨකයාට සිය භාෂාමය විජ්ජාව රස විඳීමට සලසයි. කැමැත්තෙක් ඇත්නම් මංමුලාවෙන් මිදී තමාවම සොයන්නට ඉඩ හසර පාද යි.
පොතක් භාෂාමය මෙවලමක් ලෙස කියවන්නට කැමති අයට. කියවා පරිකල්පනය වෙහෙසවීමෙන් ලැබෙන ආනන්දය විඳිනු රිසි අයට හා රූපක යෙදීම තුලින් කථා රසය වඩවන්නේ කෙසේ දැයි යන්න දැනගනු රිසි අයට කියවන්නැයි නිර්දේශ කරමි.
4 වන ජයසිංහ | සමිත බී අටුවබැන්දෑල | කවිවර ප්රකාශන
No comments:
Post a Comment